.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفان:واعظی کارخانه الکترونیکی ندیده است

برنامه واعظی با برنامه پنج ساله هماهنگ است، ودیعه‌های میلیاردی مردم باید با سودش به آنها بازگردد، پاسخ کاتب به سئوالات یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات، انتقاد افراد متخصص به معرفی واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات، تشریح و معرفی نقاط قوت برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و ... مهمترین بخش های سخنان موافقان و مخالفات وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، 5 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز جلسه بررسی کابینه و برنامه های پیشنهادی کابینه یازدهم در موافقت و مخالفت با محمود واعظی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن گفتند که مهمترین بخش های سخنان این نمایندگان بدین شرح است:
 
حسینی: برنامه واعظی با برنامه پنج ساله هماهنگ است
 
نماینده موافق وزیر پینشهادی ارتباطات به نقاط قوت برنامه های واعظی اشاره کرد و گفت: اگر توجه کنید در صفحه 7 و 8 نظر کارشناسی در مورد برنامه های دکتر واعظی خواهید دید برنامه های وی منطبق و در راستای برنامه پنج ساله است که این از مهمترین نقاط قوت برنامه های وی محسوب می شود.
 
سید باقر حسینی اظهار کرد: ابتدا در مورد نوع برخوردهای دیروز از ملت بزرگوار و رهبری معظم عذرخواهی می‌کنم. مجلس خانه ملت است و باید شان این جایگاه حفظ شود. همکاران طوری صحبت کنند که باعث ناراحتی رهبری و مردم نشود و تقوا را در گفتار رعایت کنند.
 
وی ادامه داد: توجه به ضرورت زیر ساخت ها، ارتقاء سطح آموزشی، بازنگری به ایفای نقش وزارت در زمینه ICT، ایجاد فضای رقابتی از طریق اصل 44 از دیگر ویژگی های مثبت برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات است.
 
نعمتی: ودیعه‌های میلیاردی مردم باید با سودش به آنها بازگردد
 
نماینده مردم اسدآباد با بیان این که مخالفتم با وزیر پیشنهادی ارتباطات کارشناسی است و نه سیاسی خطاب به واعظی گفت: شما به عنوان یک دیپلمات در مجامع بین المللی و کشور شناخته شده اید و شناختی که شما در دهه 60 از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارید با امروز متفاوت است.
 
بهروز نعمتی در ادامه ودیعه های میلیاردی مردم در نزد مخابرات را از دیگر مشکلات این وزارتخانه نام برد و گفت: این پول، پول حق الناس است، آیا ما می توانیم پول مردم را نادیده بگیریم؟ از نظر شرعی در آن مکانی که نشسته ایم مشروعیت دارد؟ میلیاردها تومان پول مردم نزد شرک مخابرات است، این پول با سودش باید برگردد اما در برنامه شما هیچ اشاره ای به آن نشده است.
 
وی همچنین در مورد سهام شرکت مخابرات و واگذاری آن به بخش خصوصی گفت: آیا شرکت مخابرات که واگذار شده است شما آن را محق می دانید؟ باید رسماً اعلام کنید آیا سهامی که در اختیار شما هست به عنوان سهام مدیریتی آیا شما از این سهام ممتازه دفاع می کنید و یا  اینکه آن را به یک عده افراد واگذار می کنید که فقط برای خودشان کاسبی می کنند.
 
پاسخ کاتب به سئوالات یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به سوالات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تخصص، مدرک، برنامه توسعه روستاها و مناطق محروم و موضوع گسترش اپراتورهای تلفن همراه پاسخ گفت.
 
غلامرضا کاتب در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار کرد: آنچه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، چالش های جدی بود که در سنوات گذشته به طریق تغییرات پی در پی ساختاری و مدیریتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاد و باعث شد امروز این وزارتخانه مظلوم واقع شود.
 
این نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات ادامه داد: سوال شد که آقای واعظی چه برنامه ای برای توسعه روستایی دارد؟ اگر به صفحه 15 برنامه های وی مراجعه شود یک سرفصل برای توسعه روستاها و مناطق محروم اختصاص یافته است، البته امروز مشکل تلفن در روستاها حل شده است و باید به فکر بردن اینترنت در این مناطق به منظور حضور آنها در فضای مجازی بود که این موضوعات در برنامه های آقای واعظی مورد اشاره قرار گرفته است. اولین بار مجوز انتقال تلفن به روستاها در سال 58 توسط آقای واعظی از مجلس اخذ شد و سال 59 این موضوع از سوی وی دنبال شد، لذا این موضوع نشان می دهد که بحث توسعه روستایی و مناطق محروم همواره به عنوان اولویت از سوی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال شده است.
 
کاتب تصریح کرد: آقای واعظی در برنامه های خود برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گسترش اپراتورهای تلفن همراه نیز توجه ویژه ای نشان داده است و بر تکمیل فعالیت های اپراتور چهارم نیز تاکید داشته است.
 
زارعی مطرح کرد؛ انتقاد افراد متخصص به معرفی واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات

نماینده مردم تهران گفت: بعید می دانم که آقای واعظی اصلا از کارخانه ها و صنایع الکترونیکی بازدید کرده باشد، بسیاری از مدیران در تماس با ما با ابراز گله مندی از این که افراد متخصصی که در این حوزه تربیت شده اند و به تجربه آن ها بی توجهی شده است انتقاد می کنند.

علی اصغر زارعی در مخالفت با محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از برنامه ارائه شده واعظی به مجلس اظهار کرد: در برنامه ارائه شده وی که دو سه صفحه آخر آن که مربوط به برنامه کاری ایشان است ، سیاست های کلانی را مطرح کرده اند. در جدولی که در برنامه قید شده از سال 2007 برخی از شاخص ها تفاوت قابل توجهی با قبل دارند. اگر شاخص توسعه ICT را با دنیا و منطقه مقایسه کنیم اگر در سال 2002 شاخص 1.3 بوده در سال 2007 این شاخص به 2.94 ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: در برنامه واعظی اساسا به چند جمله در خصوص برنامه پنجم توسعه اشاره شده است. مشکلاتی در این عرصه وجود دارد. در بحث خصوصی سازی کارهایی صورت گرفته و در خصوصی سازی توسعه مخابرات کاهش پیدا کرده است. ما در ارتباطات و فناوری اطلاعات درآمدزایی زیادی داریم چرا باید در توسعه کمترین تاثیر را شاهد باشیم.

وی در بحث فيلترينگ در مخابرات و اينترنت مشکلاتي داريم که ما چيزي در برنامه واعظي نمي بينيم. يک از مسائلي که بنده مايلم با ايشان مطرح کنم اين است که براي جبران ضعف مديريت برخي از آقايان به عنوان معاونين مي خواهند در کنار واعظي منصوب شوند ما شنيده ايم که آقاي جهانگرد، عبقري از اين حيث به اين وزير پيشنهادي کمک خواهند کرد تا اين نقايص برطرف شود، اين درست نيست چرا که خود وزير بايد از اين حيث تبحر و تخصص داشته باشد. اگر آقاي واعظي اين را پاسخ دهند ممنون مي شويم.

تشریح و معرفی نقاط قوت برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط مثبت برنامه های واعظی برای وزارت ارتباطات گفت: توجه به نقاط محروم، توسعه خدمات ارتباطی به روستاها، گسترش صنایع داخلی ارتباطی و گسترش دولت الکترونیک از جمله کارهای وزیر سابق ارتباطات است.

رمضانعلی سبحانی فر در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار کرد: توجه به نقاط محروم، توسعه خدمات ارتباطی به روستاها و گسترش صنایع داخلی ارتباطی توانست نیاز به سوئیچ های شهری و بین شهری را به صورت متوازن توسعه دهد.

وی برنامه ریزی حول سند چشم انداز، توجه به ایجاد شبکه ملی اطلاعات که مورد غفلت قرار گرفته است، توجه به پهنای باند و در دسترس قرار دادن اینترنت پرسرعت با استفاده از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با نظارت حاکمیت، ارائه خدمات اینترنت به فضای کسب و کار و خانوارها و چرخه دولت الکترونیک، توسعه و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت اطلاعات و فناوری ارتباطات، افزایش توان مشارکت بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت و اعتبارات تخصیص یافته را از نقاط مثبت برنامه واعظی برای وزارت ارتباطات نام برد.

پاسخ وزیر پیشنهادی ارتباطات به سئوالات نمایندگان مخالف

وزیر پیشنهای ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه های خود برای تصدی این پست در جلسه اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مهمترین اولویت برنامه های خود را ساماندهی به اوضاع نابسامان دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی عنوان کرد و از برنامه های خود برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دفاع کرد و به برخی ابهامات اعلام شده در برنامه هایش که از سوی نمایندگان مخالف مطرح شد پاسخ داد.

محمود واعظی بر افزایش سهم ICT در تولید ناخالص ملی با استفاده از ظرفیتها و اشتغال در حوزه فضای مجازی و نیز فراهم آوردن بستر مناسب برای دستیابی به علوم و زیرساختهای صنایع فضایی تاکید کرد. در توضیح چهارمین محور برنامه های خود در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی این وزارتخانه به افزایش پهنای باند اینترنت برای تامین دسترسی خدمات پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات برای دانشگاهیان، سازمانها و خانوار ایرانی، ارائه خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، سلامت و آموزش الکترونیک با توجه به پیوستهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: ساماندهی به خدمات ICT با رویکرد رقابتی در مناطق محروم و مرزی با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و ارتقای شبکه پستی و ساماندهی به این بخش با استفاده از ظرفیتهای الکترونیکی اپراتورهای پستی در دستور کار قرار می گیرد.

واعظی در دفاع از نداشتن تخصص مرتبط و دور ماندن وی از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سوی یکی از نمایندگان مخالف مطرح شده بود اینگونه توضیح داد: با توجه به تخصص اصلی و تحصیلی که داشته ام همواره در این دوران که در کار سیاست خارجی بوده ام سعی کردم از حوزه اصلی تخصص خود دور نباشم و براین اساس مداوم آنچه که در این بخش اتفاق افتاده را رصد کرده و آشنایی کامل با امور دارم؛ به نحوی با توجه به تجربه و علاقه ای که داشتم سعی کرده ام که خود را با تغییر نسل در این حوزه به روز نگه دارم.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ابهاماتی که در زمینه واگذاری شرکت مخابرات ایران از سوی نمایندگان مخالف و در کمیسیون های مجلس مطرح شد تاکید کرد که واگذاری شرکت مخابرات ایران براساس اصل 44 قانون اساسی بوده و قضاوت در مورد اینکه این واگذاری درست انجام شده و یا اشکالاتی داشته را به دستگاههای متولی واگذار می کنم؛ اصل تفکر اینجانب بر مبنای خصوصی سازی و واسپاری است و معتقدم که اگر اصل 44 قانون اساسی درست انجام شود به نفع کشور است. براین اساس در ارتباط با آنچه که در مورد مخابرات مطرح شد باید تاکید کنم که توجه به مطالبات مردم در مناطق محروم و روستایی وظیفه ما است.

واعظی با اشاره به برخی سوالات مطرح شده در مورد جدایی مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکید کرد: با مشورت با رئیس جمهور و از آنجایی که ایشان معتقدند که هرچه قانون است به آن عمل می کنیم، این دو سازمان مصوبه مجلس بوده و اقدامی که دولت قبل با تصویب شورایعالی اداری برای جدایی این دو سازمان از وزارت ارتباطات انجام داده غیر قانونی است و این دو سازمان به صورت قانونی به جایگاه خود بازخواهد گشت.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وضعیت نابسامان در دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی مورد اعتراض نمایندگان است، گفت: براساس اظهارات رئیس جمهور ساماندهی به این وضعیت را باید در اولویت کارها قرار دهیم.

وی در مورد ایراد یکی از نمایندگان مخالف در مورد نداشتن اطلاع از تحولات در مخابرات کشور تصریح کرد که با تمامی تحولات آشنایی دارم و نه تنها از صنایع مخابراتی داخل کشور بلکه از صنایع مخابراتی کشورهای مختلف نیز بازدید کرده ام.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.01 seconds.